מה חשוב לדעת על תהליכי בקרת איכות?

אחד השינויים החשובים והמשמעותיים ביותר בעולם התעשייה המודרני הוא תחום בקרת האיכות. בקרה וניהול איכותי מהווים מרכיב חשוב מאוד מכל  תהליך ייצור ותעשייה כיום. באמצעות הקפדה על סטנדרטיים בינלאומיים מוגדרים וכן באמצעות תהליכי בקרת איכות לכל מוצר בתעשייה, מובטחים מוצרים ושירותים איכותיים שעומדים בדרישות המחמירות ביותר של לקוחות ומשתמשים שונים. אסור לוותר על ניהול בקרת איכות בתעשייה בשל סיבות רבות ובייחוד לא כאשר מדובר על ייצור רכיבים מדויקים.

ניהול בקרת איכות- במה מדובר?

ניהול בקרת איכות מהווה מכלול תהליכים מעשיים וניהוליים שמטרתם היא להבטיח שהמוצר או השירות שחברה תעשייתית מספקת, יהיו איכותיים בצורה המחמירה והגבוהה ביותר וזאת בהתאם לסטנדרטים של אותו תחום תעשייה או ייצור ספציפיים ובהתאם לדרישות של משתמש קצה או של הלקוח. בתעשייה, ניהול בקרת איכות יכלול נהלי עבודה מסודרים שהמהות שלהם היא ניהול תהליכי ייצור איכותיים, בטיחותיים ומדויקים וכן, מדידות ידניות או אוטומטיות של מדגמי מוצרים שונים שמבטיחים איכות ועמידה בתכנון וביעדים השונים, בדיקות לעמידה בעומסים וכן בדיקות נוספות. מכלול ההיבטים השונים מבטיחים תוצאה איכותית מכל מוצר שמיוצר.

מדוע תהליכי בקרת איכות הם חשובים?

חשוב להבין כי תהליכי בקרת איכות הם תהליכים חשובים מאוד. בקרת איכות מוודאת כי כל ספק או יצרן מפיק את התוצרים האיכותיים ביותר אשר עומדים בדרישות של התעשייה הספציפית וכן בהתאם לצרכי הלקוחות. כמו כן, ישנו קידום מודעות לאיכות בכל הארגון וכן בקרב כל הגורמים התעשייתיים בשרשרת הייצור. מעבר לכך, תהליכי ייצור וקידום של עבודה איכותית ובטיחותית מתייעלים כתוצאה מתהליכי בקרת איכות הן מבחינת שימוש נכון ויעיל יותר במשאבי ייצור והן מבחינת ייצור טוב יותר. בנוסף לכך, הפחתת פחת בייצור ומוצרים פגומים אשר יש להשמיד או למחזר לייצור חוזר עומדים על הפרק.

חשוב לדעת כי ניהול בקרת איכות קריטית במיוחד באלמנטים תעשייתיים חשובים ואף קריטיים ביישומים שונים ובתחומים מסוימים כגון: בתחומי התעופה ששם קריטי שכל חלק יהיה מיוצר בצורה הבטוחה וברמה הגבוהה ביותר שכן, שילוב של חלק לא תקין במטוסים עלול לגרום לתאונות חמורות מאוד. מדובר על בדיקות קריטיות לצורך הגנה על חיי אדם והגנה על ציוד בשווי כספי משמעותי מאוד. גם בייצור של רכיבים לתעשיית הרכב ניתן להבין את החשיבות של בדיקות מעין אלה וכן גם בבדיקות הרלוונטיות לתעשיית הרפואה ותהליכי ייצור נוספים שבהם יש צורך לייצר כל רכיב בצורה מדויקת מאוד.

תעשיית העיבוד השבבי מהווה את אחת התעשיות הבולטות ביותר שבהן ניהול בקרת איכות הוא קריטי וחייב להיות חלק בלתי נפרד מכל עבודה או משימה לצורך יצירת רכיב או תוצר מדויקים.

תהליכי בקרת איכות למקררים תעשייתיים

שימוש בגופי קירור תעשייתיים הוא דבר נפוץ מאוד כיום בחלקים רבים ונרחבים של המשק. ניתן למצוא מקררים תעשייתיים במסעדות, מכולות ובתי עסק מתחום המזון אך גם  במעבדות שונות לרבות מעבדות רפואיות או מעבדות מחקר של חברות תרופות. על כן, מקררים תעשייתיים מהווים את אחד המוצרים בתעשייה שללא ספק דורש תהליכי בקרת איכות רציניים מאוד על מנת לוודא שהוא עומד בכל התקנים מבחינת כל הרכיבים שלו וכי הוא בטוח ואיכותי לשימוש.

כל גוף, חברה או אדם המעוניינים לרכוש מקרר תעשייתי חייבים לשים דגש על המפרט הטכני של המקרר, כאשר יש לבחור את המקרר המתאים ביותר מבחינת המפרט הטכני שלו לצרכים העומדים על הפרק. מעבר לכך, חשוב מאוד לשים דגש על רמת האיכות וכמובן, האם המקרר עבור את כל הבדיקות הנדרשות לצורך בקרת איכות. המטרה היא לוודא שמדובר על מקרר שנבדק בצורה הטובה ביותר בהתאם לכל הבדיקות הנדרשות ועבר את הבדיקות בהצלחה.

WhatsApp chat