בראשית ימי האנושות הסתפקו אבות אבותינו באכילה ושתייה של מזונות ומשקאות טריים בלבד, שכן עדיין לא היו ברשותם אמצעי קירור.

האדם המודרני כבר נהנה משפע מסחרר של אפשרויות קולינריות, לטוב ולרע, בזכות הטכנולוגיות המשוכללות הקיימות בימינו ובפרט ניתן למצוא חדר קירור מאובזר היטב ברוב רובם של בתי הקפה והמסעדות – חדר קירור המאפשר להם להציע מגוון רחב של מאכלים ומשקאות ללקוחותיהם ובנוסף לשפר את הרווחיות בזכות החיסכון בעלויות ההובלה של חומרי הגלם.

כל בית עסק מעדיף להיות ממותג כיוקרתי, מקרר יין הוא תוספת מבורכת לכל חדר קירור שכזה, ובראש ובראשונה מאפשר לבית הקפה או המסעדה להציע יינות משובחים ללקוחותיהם ובכך למתג עצמם כאיכותיים וליהנות מרווחיות גבוהה במיוחד.

למה צריך מקרר יין בתוך חדר קירור?

לכאורה מקרר יין הוא פריט מיותר בתוך חדר קירור, שהרי בחדר קירור, מעצם הווייתו, שוררת טמפרטורה נמוכה במיוחד.

אולם יין הוא מוצר רגיש מאוד, כך שהטמפרטורה המתאימה לאחסון פירות וירקות, למשל, לא מתאימה לו ופוגמת בטעמו. גם הטמפרטורה שבה מאוחסנים מוצרי חלב (ואו מוצרי הסויה ההולכים ומתרבים בבתי הקפה והמסעדות המבינים כי כדאי להם להיות ידידותיים לטבעונים) לא בהכרח נעימה ליין, הכאמור רגיש, ובוודאי שאין לשמור אותו באזור ההקפאה המהווה חלק בלתי נפרד מרוב חדרי הקירור של מקומות הבילוי הקולינריים שלנו.

המסקנה: על מנת להעניק ליין תנאים אופטימליים, כך שאיכותו תישמר ואף תשביח עם הזמן, כדאי להשקיע לא רק בחדר קירור איכותי אלא גם במקרר יין איכותי.

מידע נוסף בכל מה שרציתם לדעת על מקרר תעשייתי לחצו כאן >>

איך לבחור מקרר יין למסעדות ובתי קפה?

בבתים פרטיים ניתן בחלק גדול מהמקרים להסתפק במקרר יין צנוע בממדיו, כזה המאפשר אחסון של כמה עשרות בקבוקים, וישנם גם דגמים קטנים עוד יותר, המיועדים לשמירה על כ- 10 בקבוקי יין פלוס מינוס ומתאימים במיוחד לדירות קטנות ולמי שתקציבו צנוע ובכל זאת רוצה ליהנות מעת לעת מכוס יין משובח, שהרי לא בכדי אמרו כבר חז"ל שיין ישמח לבב אנוש.

בבתי קפה ומסעדות, לעומת זאת, רצוי – ברוב המקרים אלא אם כן מדובר בבית קפה קטן או במסעדה בעלת אופי ביתי –  לבחור מקרר יין גדול יותר, כלומר כזה שניתן לאחסן בו בנוחות גם מאה ואף מאתיים בקבוקים.

לנוחות האחסון חשיבות כפולה: הן שמירה על איכות היין והן גישה מהירה וקלה לכל בקבוק כשאחד הלקוחות מבקש ליהנות ממנו.

האם המקרר חייב להיות בחדר הקירור?

אפשר למקם את מקרר היין בתוך חדר הקירור של המסעדה או בית הקפה, על מנת שיהיה חלק בלתי נפרד מכל מערך הקירור – אולם ניתן בהחלט להציב את מקרר היינות גם במרחב האירוח של בית הקפה או המסעדה (כל עוד כמובן יש מקום פנוי לכך). במקרה כזה, המקרר שבתוכו שוכבים בקבוקי היין מהווה גם פריט התורם לאסתטיקה של המקום, ועל כן יש לתת את הדעת גם לאספקט של המקרר כשבוחרים אחד.

בקרו בעמוד בניית חדרי קירור והקפאה והתרשמו משירותי חברת אייס מן

WhatsApp chat