המלצות על תחזוקה שוטפת של חדרי קירור

חדרי קירור מייצרים עבורנו מענה אפקטיבי לצרכים בבתי העסק השונים, איכות המקררים וחברת ייצור, שיווק ו/או התקנת המקררים ו/או חדרי הקירור אינה מספיק לשמירה על אורך חיי המוצרים והבלאי הארוך. תחזוקת חדרי קירוריותר משימת דגש על איכות המוצר חשוב במיוחד לשים דגש ומבט קרוב עד כמה שניתן על איכות הטיפול והתחזוקה שלהם. אז איך על פעילות רציפה ותקינה של חדרי הקירור למשך שנים?

 

שמירה על שטח קירור יבש

חשוב מאוד לשמור על שטח הקירור יבש עד כמה שניתן, במיוחד באזורים הקרובים לשקעים ומנגנונים חשמליים. שמירה על אזורים אלה יבשים ישמרו על תקינות חדרי הקירור ועל העובדים עצמם מפני פציעות וחבלות, ואף מסכנות חיים. שמירה על יובש במקומות אלה הינה מאתגרת במיוחד, כתוצאה מהלחויות אשר עשויות להצטבר בעת הקירור וההקפאה ושמירה על חומרי במצבי צבירה נוזליים במקררים הללו. על כן, פיקוח המנהל/האחראי, נמצא קריטי כל כך בראש סדר העדיפויות לאורך סדר היום.

אין זה משנה כמה אתם לחוצים או ממהרים – לעולם אין להשאיר רטיבות באזורים הקרובים או מושפעים באופן ישיר ממוליכים חשמליים.

טכנאי חדרי קירור – אייס מן

אוורור וניקוי באמצעות חומרים מותאמים

ניקוי המקררים יתבצע אך ורק על ידי החומרים המותאמים לכך. בדיקת חומרי הניקוי, התוקף שלהם, התאמתם להוראות היצרן והמתקין של המקררים ולהנחיות אותן קיבלתם בעת ההתקנה, חשובות במיוחד לשמירה על תקינות ובטיחות המקררים למשך זמן רב. ניקוי המקרר יתבצע תוך הקפדה ותשומת לב על הנחיית העובד והאחראי על ניקוי המקרר.

ביצוע תדרוך לעבודה עם חדרי קירור/חדר הקירור בבית העסק היא קריטית וחשובה במיוחד. חשוב מאוד לתדרך כל עבוד חדש באשר לפעילות הנכונה והעבודה הנכונה עם המקררים ולהציב סדר עבודה גלוי לעין בפינות חדר המקרר ואף בתוך המטבח עצמו, מחוץ לחדרי הקירור לווידוא והקפדה על נהלי הבטיחות והשמירה על הפעילות התקינה שלהם.

ביקורת ובקרה של איש טכני אחת ל 6 חודשים

חשוב מאוד לדאוג לביקורת של איש מקצוע מטעם החברה המייצרת או המתקינה של חדרי קירור. בדיקה של חדר הקירור ותקינות הרכיבים הטכניים השונים אחת לחצי שנה תמנע אסונות ובלאי מהיר של חדר הקירור שלכם.

טכנאי קירור

הצורך בקירור תעשייתי

ביקורת זו נדרשת גם על פי החוק לבטיחות בעבודה, גם על פי תקני משרד הבריאות וגם על פי תקן האיכות באשר לעבודות אשר מחויבות באישורי עסק מתחדשים מידי שנה, אשר ביניהם נכללים גם תחומים כמו, פרמצבטיקה, מזון ומשקאות אשר נכללות עם העסקים אשר נזקקים לעיתים לשירותים כמו חדרי קירור.

 שטיפה וניקוי יסודיים לפחות פעם בשנה

מעבר לשטיפה היומית של חדר הקירור חשוב לבצע שטיפה יסודית לפחות פעם בשנה על ידי איש מקצוע ותוך ניתוק מלא או חלקי על פי זמנים של חלקים שונים של חדר הקירור. ניקוי זה יבטיח לכם עבודה בטיחותית, אמינה ומהימנה יותר חדר הקירור שלכם לאורך שנים ארוכות ומעבר הביקורת השנתית באופן תקין וללא עיקובים נוספים, מעבר לביורוקרטיה הקיימת.
שימו לב, שמירה ותחזוקת חדרי הקירור באופן נקי ומבוקר תמנע מכם סיכונים מיותרים והתנהלות מיותרת, אשר בסופו של דבר תגרום לנזקים והפסדים לעסק/לארגון.

WhatsApp chat